what's your name?
ana NUUR..

what's your name?
khadijah

what is your name?
almari
Almari??
na'am..

what's your name?
katil
Ke-til?
aiwah!syatrah..

sungguh melucukan setiap kali teringatkan gelagat sahabat-sahabat saya di Mansurah yg suka mengenakan budak-budak arab yang gemar bertanya kepada kami tentang nama. Apatah lagi bagi kami pelajar-pelajar akhawat qiraat yang menumpang belajar di maahad fatayat Mansurah, maka kami lebih terdedah kepada budak-budak sekolah yang pastinya akan bertembung dengan kami saban hari setiap kali kami ke 'sekolah' pada waktu tengahari.

Ada juga kadang-kadang sahabat-sahabat saya yang sengaja mencari kalimah yang budak-budak arab ni sangat payah nak sebut. memang mencuit hati, kasihan pun ada bila melihat kanak-kanak ini seperti tercengang bahkan kadang-kadang tergeliat lidah untuk menyebutnya. namun terus terang, untuk diri sendiri saya lebih gemar menggunakan nama-nama ma'ah fi hauli rasul. Bukankah nama itu adalah doa??

sahabat-sahabat jangan marah ye kalau saya katakan bahawa setiap kali ada orang yang menggunakan untuk dirinya nama-nama seperti almari,sudu dan lain-lain, maka saya membayangkan bahawa seperti almari itulah bentuk anda..


Apa ada pada nama?
aisyah,mufidah, kamilah, husna, nurul ain, faezah, haiza, sumarti, sarah, hafisah, nihlah, rabiah, maryam, habibah, izwa??

mungkin pada kalian nama ini tampak biasa..
tapi tidak pada saya.

ya, kerana pada nama itu ada sesuatu.
sesuatu yang amat bermakna pada diri yang kerdil dan hina ini..




Bagaimana pula dengan nama Parti Islam Semalaysia?
Adakah nama parti Islam ini sama ejaannya dengan UMNO?
maka sudah semestinya jawapannya ialah tidak bukan?
apatah lagi jika kita ingin mengukurnya dari sudut dasar parti dan lain-lain.

so, tunggu apa lagi?
pangkahlah PAS!
Ataupun jika anda kurang berminat, lebih gemar duduk bersahaja di atas pagar sebagai pemerhati mungkin, maka saya tawarkan kalian untuk mengambil pakej 'undian rosak'.

semoga satu undian yang anda sumbangkan untuk survival kemenangan Islam dan untuk kejatuhan barisan yang berkiblatkan thagut akan dinilai dan di berikan ganjaran yang besar di sisi Allah swt.