Ini adalah cover baru bagi novel "Tunggu Teduh Dulu":




Sedang yang ini adalah cover lama novel tersebut;



sahabat-sahabat pernah baca tak buku ni? Sangat menarik ceritanya. Saya cuba nak baca untuk kali kedua, tapi rasanya tak mampu dah kot buat masa ni walaupun tak lah tebal sangat,cuma 678 muka surat je.Reading Quran first. ini lebih penting untuk di baca dan di kaji..

Saya memiliki buku yang ber'cover' lama.

Saya sebenarnya bukanlah pecinta tulisan beliau pada awalnya. Tapi bermula dengan buku ni saya telah mengumpulkan banyak koleksi buku beliau selepas itu.

Buku ini adalah hadiah daripada abang Said (kawan satu yayasan Restu k.ila)kepada saya sebab sudi bawakan barang-barang untuk kelab khat kepada k.ila masa saya tahun satu; balik bercuti ke Malaysia tahun 2006 yang lalu.


SINOPSIS BUKU INI

Saya memetik sinopsis buku ni dari blog faisal Tehrani sendiri;

Tunggu Teduh Dulu, mengangkat imej wanita berperibadi ampuh, Salsabila Fahim, yang berhadapan dengan konflik sebagai petani moden dan pada masa yang sama menangani percintaan dengan dua sahabat lama, Kamil dan Lam (Syaifullah). Semangat meneruskan perjuangan wanita dalam bidang ekonomi cuba direalisasikan oleh penulis menyamai kisah Siti Khadijah isteri Rasulullah s.a.w yang berjaya menjadi tokoh korporat berjaya pada zamannya. Ini merupakan satu dakwah secara tidak langsung kepada golongan wanita supaya mempunyai semangat dan ketabahan dalam menempuh dugaan hidup dalam apa bidang sekali pun.


IMPIAN SAYA DARI BUKU INI

Nak tahu ke impian saya?

Setelah baca buku ni saya berdoa moga Allah taala ijabkabulkan saya dengan bakal 'teman seperjuangan' saya di masjidil haram;Baitullah. Siapakah orangnya? saya sendiri pun tak tahu...hehe..saya cuma berdoa sahaja.

Dua tiga orang sahabat saya telah teruja dengan impian saya dan berangan ingin sepertinya juga. Sahabat-sahabat pula bagaimana??

kata kawan saya;

Hidup ini bagaikan satu pelayaran yang sukar. Bersabarlah kerana sabar itu indah, sabar adalah bunga-bungaan dari keimanan yang benar. Harumannya ialah kepasrahan iaitu memandang baik segala keputusan Allah disamping meyakini hikmah yang tersembunyi disebaliknya. Kelopak-kelopaknya diwarnai ketabahan, ketenangan, keteguhan jiwa sebagai lambang kepuasan dengan qadar Allah SWT...

"WALLAHUALAM…

p/s: Doakan ye agar Allah Taala kabulkan permintaan saya :)